Πολιτιστικό πρόγραμμα "Η τέχνη του ψηφιδωτού στην Ελλάδα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα"
Το σχολικό έτος 2015-2016 πραγματοποιείται στο σχολείο μας το πολιτιστικό πρόγραμμα "Η τέχνη του ψηφιδωτού στην Ελλάδα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα".
Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Χαριζάνης Κωνσταντίνος, ΠΕ04.02. Συμμετέχουν οι καθηγήτριες Λαμπρίδου Βασιλική, ΠΕ02, και Βαρμπομπίτη Ευαγγελία, ΠΕ02, καθώς και 19 μαθητές.
Α. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ:
1) Μεθοδολογία - Υλικά Κατασκευής & Συντήρησης.
2) Τεχνοτροπία - Θεματολογία ψηφιδωτών.
Β.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
Οι μαθητές:
1) να γνωρίσουν τα υλικά και τον τρόπο κατασκευής ενός ψηφιδωτού σε διάφορες ιστορικές περιόδους,
2) να γνωρίσουν τη μεθοδολογία συντήρησης ψηφιδωτών,
3) να ταξινομούν τα ψηφιδωτά ανάλογα με τη θεματολογία και να αναγνωρίζουν τη χρονική περίοδο κατασκευής ενός ψηφιδωτού,
4) να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά,
5) να γνωρίσουν τα επαγγέλματα που ασχολούνται με την κατασκευή και τη συντήρηση ψηφιδωτών,
6) να αποκτήσουν δεξιότητες στο χειρισμό υλικών και εργαλείων.
Γ.ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ?ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
1) Συγκέντρωση πληροφοριών μέσω διαφόρων πηγών (Βιβλιοθήκες, Διαδίκτυο).
2) Συνεντεύξεις.
3) Επιτόπια έρευνα μέσω επισκέψεων σε Μουσεία & Εργαστήρια συντήρησης.
4) Κατασκευή ψηφιδωτού.
5) Δημιουργία βίντεο με τις προαναφερθείσες δραστηριότητες.
Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
1) Ιστορία (Όλων των τάξεων)
2) Χημεία (Όλων των τάξεων)
3) Ιστορία Τέχνης (Γ Λυκείου)
Χρονική εξέλιξη του προγράμματος
1ος ΜΗΝΑΣ |
1) Καθορισμός των στόχων του προγράμματος και των εργαλείων. 2) Ορισμός ομάδων εργασίας και κατανομή εργασιών. 3) Χρονοδιάγραμμα εργασιών. 4) Οργάνωση βιβλιογραφικής αναζήτησης. |
2ος ΜΗΝΑΣ |
1) Επίσκεψη από στο Εργαστήριο Συντήρησης Ψηφιδωτών του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού καθώς και σε βυζαντινές Εκκλησίες της Θεσ/νίκης. 2) Συνέντευξη με ειδικούς συντηρητές του Μουσείου και της Εφορείας Αρχαιοτήτων. |
3ος ΜΗΝΑΣ |
1) Επίσκεψη σε εργαστήριο κατασκευής ψηφιδωτού. Συνέντευξη με τον καλλιτέχνη. 2) Κατασκευή Ψηφιδωτού. |
4ος ΜΗΝΑΣ |
1) Επίσκεψη στο Μουσείο & Αρχαιολογικό Χώρο της Πέλλας για επιτόπια έρευνα 2) Συνέντευξη με ειδικούς. |
5ος ΜΗΝΑΣ |
1) Αξιολόγηση προγράμματος. 2) Σύνταξη έκθεσης / συμπερασμάτων . 3) Παρουσίαση αποτελεσμάτων στο σχολείο. |